fredag 2 januari 2009

Nyårslöften?

Har inte gjort några nyårslöften. Har ni?

Jag är dålig på sådana....
Jag tror mera på beslut som kommer med stunden. Inte på att man vid en viss tid på årets SKA lova att bättra på något.

Jag har slutat röka i tiderna. Men inte tackvare ett nyårslöfte. Nej. Sådana hade jag gett många gånger och alltid brytit.
Det vara bara en gång som jag stod på balkongen i vårt gamla hem på morgonen, med min kaffekopp och min cigarett och frös så jag huttrade, samtidigt som jag nästan fick kräkreflexer av dagens första cigarett. Då slog det mej helt plötsligt att det var helt idiotiskt att röka, och nu var det slut.
Gick in och gav cigarettasken till K och sade att nu slutade jag röka.
Jaaha, sa han och såg ut som ett frågetecken.....men nu tio år senare undrar han inte mera. Jag slutade röka den stunden....där huttrandes på den kalla balkongen med min kaffekopp i handen.

Vad brukar man ge för nyårslöften då?
Jo att sluta röka (det har jag redan).
Att banta (tack jag väger mindre 1.1.09 än vad jag vägde 1.1.08...jag är ganska nöjd).
Att leva hälsosammare och idrotta (jep..jag jumppar och länkar....nöjd med det...arbetar dessutom aktiv inom ledningen i en idrottsförening....får nog helgonpoäng för det med ;o))).
Att festa mindre (festar hemskt lite, dricker inte heller mycket, så här tror jag inte att nån ändring behövs..)

De fakto är jag ganska nöjd med tillvaron som den är....så mitt nyårslöfte får vara att fortsätta på samma sätt som tidigare......
för då blir det nog ganska bra tror jag!


Kram P

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Brukar inte heller ge nyårslöften. De brukar aldrig hålla. Bättre att bestämma sig för saker när det passsar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sirkka sa...

Heissan!
tulin kiittämään vierailustasi, kiitos se oli ilo minulle Tack! och mår bra altid altså hela dagen:)

Anonym sa...

Nääää! nyårslöfen sucks!!!! Jag tänker alltid att jag ska försöka vara en någotlunda bra människa och ta hänsyn till alla andra, också mig själv under det kommande året. Att sluta röka el dricka el sporta gör en inte till en bättre människa på något vis, tvärtom! Man kan bli mycket bitter och sur tant av det!!! Det kan man göra sen när tidpunkten är den rätta,och den infaller inte alltid den 1.1.