lördag 17 januari 2009

Mycket på gång


Har inte hunnit hit så mycket som jag skulle vilja. Ber om ursäkt för det...

När jag startade denna blogg, fanns det många bloggar jag följde aktivt. Bloggar som inspirerade mej och som jag tog intryck av och som gjorde att jag ville och vågade starta en egen blogg. Många, alldeles för många, av dessa bloggar finns inte mer, och orsaken till att de har lagts ner har alltid varit den samma. Bloggerskan har kännt en press på sej att prestera inlägg, och denna press har tillslut blivit så stor att det varit lättare att lägga ner bloggen helt istället för att gå med konstant dåligt samvete för att man inte uppdaterar sin blogg.

Så ska det inte gå för mej. Det har jag beslutat.

Bloggen finns till för att jag älskar att skriva. Jag har alltid skrivit dagbok, och detta känns som min vuxendagbok. Att det finns människor som tittar in och vill läsa vad jag skrivit, det är ett underbart bonus!
Men som med allt i livet, ibland har man mera tid och mera lust och inspiration, ibland har man mindre av alla dessa.

Lust och inspiration fattas mej inte för tillfället, men nog tid.
Jobbar nu som hjärna, sekreterare och lagledare i pojkarnas jenkkifudislag, och det har slukat överraskande mycket av min fritid.....mao all min tid... ;o))
Jag älskar det och får massor av energi av det, men tyvärr är det något för något-lagen som gäller här. Tills vi har fått våra skoldemonstrationer och allt pappersjobb som medföljer gjorda, är jag en långsam bloggerska....sorry för det!

Ville bara att alla skulle veta att jag inte gett upp även om det går lite långsamt här nu....jag kommer att fortsätta...helt säkert!!

Kram P

5 kommentarer:

Krisse sa...

moikka pia

älä ikinä lopeta. täällä on mukava käydä lukusilla.

minäkin pidän blogia kuin päiväkirjaa..sieltä löytyy elämän kiertokulkua..iloja ja suruja...

taas toivottelen hyvää illan jatkoa..

krisse

kone ei suostu tekemään isoja kirjaimia.

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du kommer att ha bloggen kvar. Gillar ju verkligen att läsa dina härliga inlägg. Ger mig ofta ett gott skratt. Ta det lugnt du och skriv när det passar dig. Har dig på bloglovin så jag ser när det kommer ett nytt inlägg och då tittar jag genast in.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Stina sa...

Ja, vi finns kvar här vet du. Man får ta det lugnt...säger hon som är såååå duktig på det.*host*:-D Kram

Lilla huset på prärien sa...

Tusen tack!! Din lilla grattishälsning värmer mitt hjärta :)

Läste ditt inlägg och håller med dig helt och fullt. Bloggandet ska vara kul och inte en press. Ibland kan det komma många inlägg och ibland lite färre, så är ju livet. Det är synd när folk slutar blogga bara för de känner press, då är det bättre att i så fall ta en lång paus... det går ju också bra *ler*

Största kramen Jenny

MiaMaria sa...

Hej!

Jag är också en långsam bloggare, just nu är det mycket annat som också tar tid.......
Men jag gör inlägg när jag har tid...såatt det inte blir en stress. Blogga ska vara kul....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria