fredag 2 januari 2009

Imorgon fyller R 13!


Min baby blir 13 imorgon!....och jag är inte en dag äldre än när jag födde honom...... ;o)


Idag är han huvudet längre än jag och har 45 som skostorlek.
Han är duktig i skolan, en tyst och artig pojke, som har många vänner. Han är rättvis, ärlig och trevlig med sina vänner...(inte alltid med sin lillebror....men det lär ska höra till saken...). Han spelar gitarr och amerikansk fotboll, och är lika passionerad om bägge hobbyn. Han kommer att bli bra på bägge! Hans gitarrlärare berömmer att R är en naturlig talang....jag/vi hör honom spela...hela tiden...vi tror honom. Pojken har alltid en gitarr i famnen och han är duktig på på att hitta fram melodier. Han leker med musik och det är sakens poäng...det ska vara roligt! Vi tycker det är så roligt att se hurdan musiksmak han utvecklat (hans pappa är ju trots allt musiker). Ungen har personlig smak och det är vi glada över! Han älskar Ramones och Ac/Dc och Guns'nRoses och tycker att Sweet och Thin Lizzy och Led Zeppelin är spännande. Han vet att Elvis och Beatles var kungar och han skiter blankt i radiokanal kökkö som Energy och Voice. Vi är stolta över honom! (okej pappa tycker hårdrock framtoningen kan vara lite för stark, men sväljer stoltheten och låter ungen forska på....det är ju våra skivsamlingar han har som arkiv...pappa hoppas ungen hittar gammal rockn'roll snart....)

I amerikansk fotboll är jag partiskt, men snubben är duktig....så bra att han under sitt första år både blivit utmärkt som lagets bästa spelare och uppmärksammad i förbundet som en modell för blivande spelare.
Vi är så stolta över honom. Vår baby...
R, tretton år i morgon.

Han som jag just för ett tag sen födde....

3 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Grattis till Tonnåringen!!
Ni låter så idylliska, härligt! :)

Och tack för julhälsningen, önskar dig och din familj ett härligt och lyckligt nytt år!
Kram!

Anonym sa...

Voi så mysigt och snällt sagt om sonen!
Jag har inte alls samma tankar om mina om jag skall vara riktigt ärligt....men det är säkert skillnad på pojkar o flickor. Hoppas min klarar sig i liv över tonåren bara så ska vi se sen.....

PiaMaria sa...

...fast det är inte alla dagar jag tänker så vackert om honom...det vet du Marion ;o))

Men han är inne i en lugn och harmonisk period just nu...kanske det bara är lugnet före stormen...