torsdag 1 januari 2009

Buon Anno!

Det har varit en härlig början på det nya året!

Vi hade bjudit våra grannar till oss över nyår. Vi åt gott, drack gott och gick ut och sköt massor med fina raketer.

Syrran dök också upp och uppenbarligen har hon och K haft en givande kväll, för jag vaknade för en stund sen (sex på morgonen) av att dessa två satt nere i vardagsrummet och diskuterade börsnoteringar....mycket högljutt..... ;o))

Smög tyst ner och kollade att katten inte rymt under kvällen (lätt gjort när det ränner folk ute på tobakspaus stup i kvarten....), men nej han hade visst blivit tillräckligt uppskrämd av raketerna och allt smällande ute, så att han hade fattat att stanna hemma...hos mamma.....mio piccolo amore..


Nu har syrran traskat hem till sej, K krypit upp i säng, och jag sitter här i min tysta ensamhet och njuter av årets första morgon.

Såhär ska ett nytt år börja....
utan varken krabbis eller morkis, men med kroppen fylld av energi och lycka.

(Lycka....den dök upp när jag glatt kunde visa till K och syrran att jag numera kan klä av mej mina jeans utan att öppna vare sej knapp eller blixtlås...dom bara trillar av mej.....så man kan ju glatt påstå att jag börjat mitt nya år med en lyckad striptease....för det har jag!)

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

EN god fortsättning på det nya året önskar jag dig. En bra dag.
Här skiner solen, hoppas den gör det hos dig också.
KRAM Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Här har det varit underbart väder idag så vi har varit ue och njutit av solen.

God fortsättning!
Kram Ullis

Anonym sa...

God fortsättning till er också! Jag slängde julgransskrället ut genom balkongen idag och svor igen en gång att aldrig mer ta in en riktig gran... få se om jag kommer ihåg det i år!!!