torsdag 22 januari 2009

Sitter här och varvar ner

Var i kväll och hälsade på i Rs nya skola...hans blivande högstadie.
Kändes bra, både för honom och för mej. Nu får vi gå med den känslan och se vad som händer sen. Jag vill inte pusha mitt barn till nån skola bara för att det är fint att gå där, utan jag vill att han själv väljer sin skola, så att han hoppeligen är motiverad och gillar att gå där.....det är så det ska gå tycker jag....
(Ja och hans alternativ var alltså två, den fina skolan i centrum dit hans skolbästis går, eller skolan i förorten var hans vardagsbästis samt lagkompisar går/redan är.....han valde förortsskolan..) Jag är nöjd så länge han är nöjd....och att nästan hälften av barnen i hans blivande klass är min fd elever gör ju inte saken sämre...jag känner ju redan en hel del av hans blivande klasskompisars föräldrar, mao är föräldranätet redan ganska tätt....Stackars R....detdär hade han nog inte förstått ännu ;o)))

Imoron har vi jobbets lillajulsfest...förra årets sista eller nuvarande årets första, det diskuteras varje år, men det sker ändå alltid i Januari!
K flyger på keikka till Kemi, flyger sen hem på lördag morgon för att på kvällen flyga till Sydafrika. Inga foton på min blogg på länge mao....sorry!


Kram P

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att R har bestämt sig. Det är ju viktigt att de känner att det blir bra.


Ha en bra helg!
Kram Ullis