söndag 25 januari 2009

Muskelsmärta

Igår var jag dummyholder på träningarna...mao höll jag i en stor dummy (träningsdyna) som pojkarna skulle tackla. Att ha stora 15 och 16-åringar tackla mej för fullt känns idag i överarmarna...jag kan knappt lyfta mina armar!?

På morgonen åkte vi med Miku till simhallen och körde ett en timmes pass vattenjoggning. Har aldrig gjort det innan och Miku ville lära mej hur man gör. Urkul! Timmen kändes ingenstans, tills jag steg upp ur bassängen och nästan inte kunde gå själv. Var helt darrig i kroppen, hela kroppen, efteråt. Jätte effektivt!! Imorgon går jag och köper ett eget springbälte till mej för dethär ska jag fortsätta med!

Nu känner jag mej sjuk i alla muskler i kroppen, men urhurtig. Ska snart gå i bastun med katten och hoppas att musklerna mjukas upp lite....

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt med bastu! Behöver du nog nu. *ler*
Ha en fin kväll.
Kram Llalis

Livet på Sjögård sa...

Jag är sällan i bastun utan barn. Barn i bastun betyder mycke oljud och mycket vattenstritt. Kattstackarn sitter på andra sidan glasdörren och längtar in i bastuvärmen men 3 små monster är imellan...:)

Vattenjumpan lät intressant. Kanske jag nångng kommr mej för att prova...