onsdag 13 februari 2008

Grå snorig februaridag


Så jag saknar våren och solsken!!! Det är så grått och vått och ....grått ute. Är andra dagen hemma med förkylning, och tycker att kroppen inte ens vaknar en sånhär bottenlöst grådaskig dag. Tassar omkring och tänder ljus i varje rum, lite tröst i mörkret ger det, med knappast den energikick som en riktigt solskensdag för med sej. En bukett med ljuva vita tulpaner på matbordet ger lite känsla av vår, så även vasen med scillalökar i knopp som jag räddade ur trädgården igår. Det är något djuriskt elände som varje vår härjar i vår trädgård och gräver upp mina med hårt arbete nergrävda blomlökar. Senast i går hittade jag färska gropar och lökskal i blomrabatten brevid terassen!? Har börjat slänga iväg arga blickar på Kalle Fasan som stolt spatserar förbi alltid nu och då. Eller kanske det är haren som varit framme? Hur som haver så hade blomlöksbanditen lämnat framme några smålökar som jag tog in och planterade i ett ljusglas.

Inga kommentarer: