torsdag 13 november 2008

Lång vecka

Denhär veckan har känts oändligt lång.
Och känns det, så syns det....


Idag på eftermiddagen såg jag en glimt av mej själv i spegeln på jobbet och fick en smärre shock. Med ljust trassligt hår, mörka ringar under ögonen och allmänt glåmig uppsyn stirrade en blandning av fan själv och Mike Monroe (gammal glamrockare i Hanoi Rocks...med poängtering på ordet gammal...) tillbaka på mej i min spegelbild.
Stammande staplade jag ut ur toan och mötte Marion i omklädningsrummet. Hon tröstade mej med att det inte alls var så illa som det kanske ser ut.....det kunde ha varit värre....jag kunde ju ha sett ut som Andy McCoy istället!?! (Hanoi Rocks tandlösa version av Keith Richards )

Jag var väldigt tröstad......

Marion försökte ännu muntra upp mej med att hennes mormor såg värre ut...hon liknade Ozzy Osbourne.....


Tack.....imorgon vaknar jag en timme tidigare och sminkar mej lite noggrannare...
Jag vill ju inte likna Marions mormor, dendär Ozzy Osbourne...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Näää int e de roligt att bli gammal int!!

Värst är det ju på morgonen då man tittar sig i spegeln och har håret som en tuppkam på huvudet och ögonen på springor helt röda och svullna för att inte tala om denna vackra syn då man sitter på byttan med ett trasigt nattlinne på sig size xxxl med dörren på glänt för att man tror att alla sover och mitt i allt öppnas dörren och mannen i mitt liv skriker till och ryggar tillbaka och säger tillika " aj satan vad jag blev rädd!!!!!"
Då vet man att livet kanske lite ändrats sen dendär första träffen hemma hos Lindroosarna vappen 84.
(men jag måste nog såhär i smyg säga att det nog var långt ifrån en adonis som slet upp dendär dörren dendär morgonen) Livet sätter sina spår i oss alla!!!

TA DET LUNGT MIKE, JAG TYCKER DU ÄR FIN!!!

PiaMaria sa...

Tack Ozzy!

Och eftersom K läser denna blogg så måste jag berätta att jag nästan varje kväll somnar brevid samma hunk som jag pokade på Cantina West för 14 år sen........ ;o))

Fast det är nog lite synd om honom .....inte hade väl stackarn nånsin förstått att han lägger sej brevid en snygg blondin och sen nån vacker morgon vaknar brevid Mike Monroe....

Lallis - liv och leverne sa...

*Fnissar*
Näe, jag vet ju hur det där är. Chocken som möter en ibland;)
Men du..KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Inte kul att vara trött och sliten. Ser nog ungefär likadan ut jag också just nu. Känner mig väldigt sliten.

Kram Ullis

Krisse sa...

Täällä taas postauksen luvussa.
Terveisin ja hyvää viikonloppua toivottaa sinulle Krisse

Englagård sa...

Hej, kryp ut ur ditt gömställe nu och besök min blogg. Jag har något åt dig där:)

kram Karina