söndag 23 november 2008

Snöfjärilar



Funny försvann. Vi var ute och letade efter henne i snöstormen, och när jag sökte efter henne i vår trädgård hittade jag en ballong på vår terrass. En jättefin genomskinlig ballong med fjärilar på. Där låg den i snön och var jättevacker. Färgranna fina fjärilar mitt i den mörkaste snöstormen!
Tog in den och när den blivit av med värsta snölagret piggnade den till och steg upp i luften igen.
Carlo är jätteglad, han älskar ballonger. Speciellt snöfjärilsballonger för av dem blir det så fina skuggor på väggen av!

(Och Funny hittades, hon hade blivit inlåst i förrådet när storasyster letade efter en pulka... stackars hund....snäll som hon är satt hon där helt tyst och väntade på att nån skulle komma och rädda henne....lilla gumman...)

11 kommentarer:

Rouva Nordman sa...

Ihan satumainen ilmapallo, tuollainen saisi eksyä tännekin. Rakastan perhosia.
Onneksi koira löytyi!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det gått bra med djuren. du ska se att Carlo snart är sitt vanliga jag. Ska mycket till för att en katt ska fortsätta att vara skygg.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

StrandviksVillan sa...

Oj, stackars vovven... Vår katt blev instängd i garaget nyligen, men han jamade allt han kunde!

Tack för att du deltar i mitt lotteri, lycka till! Anki

Galleri MochB sa...

Vi har haft en snöstormssöndagsnatt... Strömmen var borta i 2 timmar, men ganska mysigt att läsa kvällslektyren till tända ljus...:O) Vilken härlig sak att hitta så där mitt i stormen... och skönt att djuren är välbehållna hemma!

japp sa...

Hejhej.. så skönt att hon kom sig tillrätta, att hon inte var så långt bort heller.

Fin fjäril ni fann.. den var läcker.

Hur smakade årets första glögg då?
Vi testade blåbär-lingon me i helgen, den var jättegoo, Dufvenkrooks.. det lär bli den i fortsättningen, + hjortron.

Hoppas allt är bra annars?
Här blir de lite keramik-glacering + avslutning på kursen ikväll.. annars så är det en del skottning där emellan, det har drivit MASSOR me snö hos oss..så nu är de skytteltrafik av traktorer på vägarna.. usch.

Ha de jättebra..kram på dej. Helén.

Livet på Sjögård sa...

Oj men vilka vackra snöfjärilar :)

Ibland har någon av våra katter oxo varit borta någon dag och jag undrar just om dom råkat bli instängda nånstans...
Tur att ni hittade vovven :)

Anonym sa...

Alldeles fantastisk ballong!!! Har alldrig sett nåt liknande. Det är nog ett tecken om något gott och bra :)

Anonym sa...

Hej Pia, Gina här.
Har ikväll läst ca halvt år tillbaka i tiden vad du skrivit, vad ni varit med om. Jätteroligt att på det här sättet få vara med om ert liv. Ha det så bra och hälsa pojkarna och K. Vi ses senast den 13.12. på patronshuset i Kyrkoby. Vi samlas där kl.17 och äter gott och firar både Mamo och Kim då. Tack för inbjudan till K.s fest den 20nde. Vi får se hur det blir med vårt (eg. mitt) kommande. Jag har fullt opp i och med blomaffären hela december månad. Det e ju för jävligt, men vad kan man. Jag har själv kokat min soppa. Jag vill hemskt gärna vara med på kalaset. vi får se. Men god natt nu.
Få se om min kommentar nu kommer igenom. Den har hittills alltid diskvalificerats eller cencurerats.

Nicole sa...

Nämen vilken söt ballong en sån skulle gärna få landa hos oss också! Hihi, ja allt möjligt ställer de små husdjuren till med, vilken tur att hunden återfanns välbehållen i alla fall!

A home far away sa...

Hihi låter som om ni har en väluppfostrad hund, mina skulle ha skällt o gnällt bara man tar in dem i ett separat rum ett tag!

Kram Gunilla i Singapore

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Kanske vovven tog en skön tupplur i förrådet medans ni andra letade och var ängsliga... =).
Ha det så bra, önskar Anne