torsdag 6 november 2008

Italiensk torsdag



Varje torsdag äter vi italiensk mat....alltid!
I fjol läste K och jag italienska på torsdagskvällarna, och vår lärarinna berättade så översvälmande levande om Italien, italiensk mat och italienskt vin, att vi satt där med snålvattnet rinnande och planerade kvällens middag mera än vi konsentrerade oss på dagens uppgifter.
Detta år har jag en paus med italienskan, men K kämpar hurtigt på.
Jag vet hur det känns att sitta där och drömma sej tillbaka till Italien, så på torsdagar står det en italensk rätt på bordet och väntar när K kommer hem från kursen.
Så även idag. Idag äter vi Pasta Ragu, R's favorit, gjord på spaghetti integrali no 5, kött, tomater, färska kryddor och nyriven parmesan, i ljuset av levande ljus och med rödvin i glasen. Och det är ju italienskt förstås...
Varje torsdag sitter vi sen och planerar vår nästa Italienresa.....
för att på fredagen minnas att vi inte har pengar till nån resa...

Men drömma, det får man alltid!


(bilden är den enda bild från Italien som finns kvar i mitt bildförråd efter att dataingengören i familjen såsade med min dator......
bilden är från Milanoresan i början av året, och är tagen från Il Duomos tak...en apostel med Milano framför sina fötter...klicka på den för att förstora den så ser ni hur galet snyggt Milano kan vara i all sin fulhet.....))

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilken härlig och kul trafdition:)
Fram för mer sådant!
:)
Ha en fin kväll.

Kram Lallis