torsdag 6 november 2008

Jag vill bli pussad av en liten pojke i hängande blöja!!

Vi åt.
Middagen blev jättegod.
Eller "sjukt god" som nästan-tonåriga-lockighets-monstren uttryckte det...

Men när dom rusar upp från bordet och jag hör när O ropar "Thanks girl, grazie!" till mej som tack för maten medan han rusar upp för trappan till övre våningen..



....då kniper det till i hjärtat och jag vill ha tillbaka dendär lilla pojken som med hängande blöja stod brevid stolen för att ge mamma en tack-för-maten-puss, med hela ansiktet insmetat i mat....
...istället för "Thanks girl,grazie......"

..suck...fast det är väl bättre än ingenting.....

...Thanks girl, grazie......

19 kommentarer:

Stina sa...

Haha...ja, det minns man då. De hängande blöjorna.
Men det är inte alla som tackar för maten ens. Jag berömmer mina ofta för att de gör det.
Kramis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

*Skratt* jodu de växer så det knakar barnen! Här hemma körde barnen alltid en ramsa ( som någon lärt dem på dagis) när de tackade för maten. "Tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko. Kon hette Lisa. Den bruka fisa":) Kan säga att jag faktiskt saknar den ibland ;)SPeciellt i dotterns tappning tackilisa dodo tackialla dodo*skratt*

Tack för kommentaren hos mig. Jag blev så full i skratt av den:)

Kram Annica

Krisse sa...

Lukusilla.. terveiset Kotkasta taas.

Lena sa...

Ja, jag får passa på o njuta av småbarnstiden ännu en tid. Min 4-åring har också börjat visa små tecken på att vara stor pojke... Fast riktigt så där stor är han ju ändå inte ännu!

Kram,

Lena

MiaMaria sa...

Hej!

Usch ja vad tiden går fort....

HA´en bra helg!
MiaMaria

StrandviksVillan sa...

Åååh... vet vad du menar... Fast jag har det bra, har ju både 10-åring, 7-åring och 2-åring. Myser halva vår vakna tid med Lillebror så folk tycker nästan vi är knasiga, men man måste ju passa på medans man får krama och pussa och "snusa" på halsen. Mmmmmm!

StrandviksVillan sa...

Jag bara måste fortsätta då ämnet kom upp...
Det finns ju ramsan Tack för maten den var god, hälften spydde resten dog. Makens bror hörde fel då han var liten och trodde det var "hästen". Så hos oss har ramsan kortats ned med åren och nu sägs det Tack för hästen! HAHAHAHA!

Galleri MochB sa...

Jag minns också ibland de härliga bebisåren, för att sen snabbt tänka att oj vad skönt vi har det nu när vi kan sova gott hela nätterna...:O) Fast vår yngsta är väldigt kramgo ännu och vill pussas och kramas med jämna mellanrum... Det är mysigt! Ha en skön helg! Kram Mia

japp sa...

Heeij.. joo, men de kan ju vara kul å få börja pyzzla redan.. jag hinner tyvärr aldrig nåt sånt, har väldans lite julsaker överhuvudtaget, man vill, men de går inte alltid, som man vill.
Men ni är ju så otroligt duktiga allihopa på pyssel å allt vad julpynt är.

Men de e skoj att lite pynt kan hålla en på gott humör då hösten är så trist. Man får ta fram lite ljus, glögg å bara myza.. de e härligt.
Ha de så bra nu, å kul me kommentaren från den unge man som tidigare var en liten pöjk i hängande blöja...hihihi..kram Helén.

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Visst var dom hängande blöjorna charmiga...jag har än en hängande blöja hemma...men nu är det den sista, verkligen..
Man får njuta av det så länge det varar, fast alla åldrar har ju sin charm..
Ha en trevlig helg!
Kramar Camilla

heidi sa...

Uskon, että on haikeata. Mutta jonkain päivänä sitä teini-ikäistäkin on ikävä, joten kannattaa muistaa nauttia siitäkin nyt, kun vielä ehtii!

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Jaa, tiden den går... Har tyckt sen länge att jag och mellansonen är lika långa.I går fick jag höra att "Hej, stumpen" (är ju ganska kort med mina 175 cm...!). Och då vi mätte oss rygg mot rygg var han faktiskt hela 5 cm längre. Så nu är jag då andra kortast i familjen.
Huu - har inte vetat hur kusligt det är i Pyttis. Skall hålla mig på vakt...
Ha det så bra, Anne

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, du, åren går fort ;-) kram

Ullis/Leva på landet sa...

Visst år åren alldeles för fot ibland, men som sagt man får vara jätteglad att de fortfarande tackar för maten. Så mysigt me eran italienska kväll. Lät som det var en utsökt middag.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Englagård sa...

Ja småbarnstiden försvinner så fort, trampet av små skor förvandlas till klampet av, typ,
42-or.
När man kommer hem tror man att kanotklubben parkerat sina farkoster i hallen tills man ser att det är barnen och deras kompisar som klivit ur skorna precis där dom stod för tillfället:)

Ha en fin helg
kram Karina

Livet på Sjögård sa...

Åh,det du skrev fick mej att dra andan. Jag måste ta ordentligt vara på min lillkilles hängblöja och blöta pussar då för fortare än kvickt är väl han oxo en tonnåring....

Nicole sa...

Här har vi en liten pojke i hängande blöja, skulle kunna låna ut honom ibland...Speciellt nattetid!
Men vet du, du får vara jätteglad att få ett tack och att maten uppskattas!

Lavendel & Romantik sa...

Ja, visst skulle man vilja få en liten glimt tillbaka av de när de var små...Kram/Majsan

camilla sa...

när ni kåmmer hemm från bb
det era bäbisar
då ska ni ta av dåmm alla blöjorna från dåmm
alla pojk bäbisar + alla flicka bäbis
ska ni ta av dåmm blöjorna från dåmm
båda 2 ska ni ta av dåmm blöjorna från dåmm+ derass tutte från munnenn åxå
dåmm ska bara suga på deradss mammass fitta och skärten bais hålet ligger
där ska dåmm suga på
då vet ni vad ni ska göra på era bäbisar