fredag 24 oktober 2008

Terapistund

Har idag tillbringat eftermiddagen på Marions soffa pussandes med hennes urgulliga hund Hosan. Helt underbar liten typ som helt stulit mitt hjärta.
Det enda problemet var att Hosan just blivit returnerad av farmor efter en längre vistelse hos henne, och nu var lilla Hosans mage lite upprörd över alla delikatesser som den blivit serverad hos Mummi. Därav luktade det ganska friskt om Hosan...ganska så ofta..... eller nästan hela tiden....

Nu kom jag just hem och läste på Expressen att "Fisar är bra för hjärtat. Essenssen i stanken är välgörande. Gaserna är bra för blodtrycket!"

Oj vad fint! Mitt blodtryck har nog sänkts med många, många mått denna eftermiddag då! :o))


Marion....du kan sluta jobba nu....du börjar istället jobba som Blodtrycksterapeut med Hosan..... "Clinique Jose'-Bra för ditt hjärta!"....och så får folk komma och ligga på er soffa och krafsa Hosan medans han glatt fjärtar och alla mår bra!

Jag vill jobba som mottagningssköterska hos er sen!

Kram P

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom hit alla bara! Dr Jose' botar allt från gikt till allergier med sina väldoftande analkörtlar. Ta för säkerhets skull med skyddsglasögon för det kan svida i ögonen ibland då den riktigt tar i och botar med med både doft och ljud!!!!

Är det månne pga detta botningssätt som det alltid visslar och porlar i min vänstar näsborre????