tisdag 28 oktober 2008

Hmmmm


Det är nåt lite snedvridet med min katt. Den är alldeles galen i min sminkpåse....
Lägger jag ner necessären så att katten kan komma åt den, så har min pudervippa försvunnit på en röd sekund. Carlo ligger nånstans på lur, och så fort jag blinkar så försvinner han med min pudervippa i munnen.
Pudervippan återfinns oftast senare bakom soffan helt dyblöt av kattdregel.

Samma med hårsnoddar. Fast dom gömmer han bakom köksdörren. När K dammsög i köket i helgen hittade han fem hårsnoddar bakom dörren.....han tyckte jag förvarade dem på ett lite konstigt ställe..

Nu börjar jag bli lite fundersam över vad som sker i badrummet när vi inte är hemma på dagen....

Idag var nämligen min tandborste helt luddig av katthår......

...eller kanske jag egentligen inte vill veta.........

(K är förövrigt helt övertygad om att Carlo är en transvestitkatt..fast vad annat kan man egentligen förvänta sej av en katt med så ljusröda öron som han har...)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Egentligen tror jsg inte alls att det är något mysko med kissen!Tänk nu bara på varifrån mysk som ingår i kosmetika kommer.....Kanske ditt puder doftar av detta goda körtelsekret!Carlo är inte tappad bakom en vagn.

Lallis - liv och leverne sa...

Hahahaaa; jösses vad jag skrattade när jag läste om er katt .:)
Tack för ett kuligt inlägg!!
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Och så har jag ngt litet och från hjärtat till dig inne hos mig.
Kram Lallis

Englagård sa...

himmel vad jag skrattade när jag läste:)
Din kantt pudrar sig, sätter upp håret och borstar tänderna innan han ger sig ut o friar eller nåt...det är väl inte konstigt heller ....eller?
kram Karina
(som just hittat hit)

Englagård sa...

Nä, nu har jag visst fått hjärnsläpp alldeles. Jag har ju varit inne här och fnissat förut *rodnar*

kram igen

Anonym sa...

Så kan det vara... Jag älskar katter och skulle faktist säga att jag är en katt-människa fast vi har en hund!
/Päivi

Krisse sa...

Hah, hah, haa...teilläpä katti.
Pitäähän sitä kissankin kaunistua.. mikä lie ollut entisessä elämässä..
Terveisin Krisse

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad katter kan hitta på. Alltid lika kul att läsa dina inlägg. Jag har kuddar i soffan med tofsar på. Idag när jag städade hittade jag lösa tofsar under bordet som står mellan sofforna. Undrar hur de kommit dit, *s*?.

Kram Ullis

Anonym sa...

Har du nu kollat att Carlo inte är en Carla???? Min kompis mamma som bor i Sibbo har en katt som heter Ludde och är nån persisk sort, jag vet inte med domdär rasketterna vilken som är från persien och vilken från ryssland eller haiti men nu tillbaka till Ludde allstå. Då hon förde den till läkaren pga av nåt så fick hon veta att det är en Ludfina. Katten var 2 år gammal!!!!

Anonym sa...

Dom är ju bara för härliga, katterna! Var och en med sina egenheter. Vi hade en som var helt galen i strumpor, helst ylle... Låg en sån på golvet så tog det inte länge förrän katten "besegrade bytet" och släpade iväg med det för att brottas lite mera! :-D