tisdag 21 oktober 2008

Och kranarna har öppnat sej...







Suckade för ett tag sen över att det var total loppistorka här. Hittade på en lång tid ingenting roligt alls på loppiset, och var ganska besviken på det.
Nu har torkan slutat och kranarna börjar så småningom droppa, verkar det som....

Förra veckan fyndade jag fina spetsörngott med monogram och några söta glasunderlägg samt ett ursnyggt påslakan med gammal italiensk text på som jag redan pysslat ett och annat av.
Nu har jag hittat fyra söta mjölkmuggar av stengods för en euro, och tre stycken jättevackra klassiska silverskedar med gravyr för 10 euro bunten. Jättesöta!
Och så hittade jag ett par splitternya jeans,som sitter som om de vore figursydda på mej, för futtiga femman, så NU är jag nöjd.

Bild på min rumpa bjuder jag inte på,men muggarna och skedarna får ni gärna beundra! ;o))

Nu ska jag krypa under filten i soffan och mysa med dagens tidning "Toivekoti ja puutarha" (finska versionen av Drömhem och trädgård) och deras urfina julextra. Det är nog väldigt tidigt för jultidningar ännu..men jag kan inte hålla mej....månne det är för tidigt för glögg också....jag har en flaska Blossa kvar från ifjol....

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
tack för din fina kommentar, jag blev så glad!
Den där toivekoti tidningen ska jag leta upp. :)

Sirkka sa...

Hej!
tack för din kommentar...igen ..
minä ostin myös tänään Toivokoti&Puutarhalehden:) ja luettu on jo kannesta kanteen, odotankin seuraavaa numeroa 30.12:))

Kiitos kauniista kuvistasi olivat mieleeni...

ihania lukuhetkiä peiton alla:)

Anonym sa...

Moi!
Om jag inte minns riktigt fel, har Mamo likadana skedar, som du hittade från loppis...
Vi har redan bakat pepparkakor med Älle för tre veckor sedan och två flaskor glögg har vi druckit.

Hälsar en som är på mammaledigt!