lördag 18 oktober 2008

...och så spårade jag helt ur...




Idag ifrånsade jag mej allt angående båtar och höstjobb med dessa. Det fick vara karlagöra och jag ville vara hemma och städa och plocka upp veckans avlagringar av smutsiga kläder, tidningar och diverse annat skräp som samlats i knutarna. Believe You me...hos oss samlas det....
Till och med kattfanskapet är råddig. Han blev imorse fast för att ha rivit sönder en toapappersrulle och en Damernas värld tidning i badrummet, och mitt i allt detta härliga pappers-snö låg han nöjt och sov. Sådan husse sådan hund säger dom...kanske det gäller även med sådan matte sådan katte....


K och O for alltså till båtklubben för att fixa båten i vinterskick, och jag stannade hemma för att städa....eller något...

Det blev väldigt mycket något istället....

Hittade igår ett jättefint påslakan på loppiset. Ett lakan med ett charmerande tryck, italienska i gammaldags text, och av detta har jag idag sytt en löpare och designat våra julkort.....(julkorten blir den ingen bild på för jag vill att släktingarna som läser min blogg inte ska se iförväg vad jag skickar dem i år..)
som ni kanske gissar så blev det inte så hemskt mycket städigare hos oss medans karlarna fixade med båten.....

Näp...

Men vi har en jäkla snygg löpare på bordet istället! ....
(Det är faktiskt lite underligt att min kreativa sida alltid vaknar i samband med ordet "städa".....då finns det alltid tusen andra saker jag vill göra...)

Och dom härliga rosorna...dom fick jag av K igår när jag för sista gången fyllde 30...

13 kommentarer:

japp sa...

Heeeij.. guu, så duktig du är.. å fin bidde löparen juh.
Håller me dej, man har alltid så mycket annat man får ideér om då man ska städa.. lustigt..kanske quinnan är skapt så..heheheh.

Hoppas allt är bra, såhär i höstrusket. Jag börjar snart ladda för att jobba natt igen..kram på dej. Helén.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad fin löparen blev! Passar perfekt under de vackra rosorna:)

Städa? Åh det var visst det jag oxå skulle göra idag...Hmm hur ska jag bortförklara det för resten av familjen?*fniss*

Ha det gott
Annica

A home far away sa...

Löparen är verkligen superfin, och rosorna är ju helt underbart röda:-

Ha en fin kväll
//Gunilla i Singapore

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack för de fina orden:) Visst går det bra att länka mig, det blir jag jätteglad över!

Kram Annica

Stina sa...

Väldans fint. :-) Kramis

IKT i min vardag sa...

Men oj vilken fin löpare du har gjort!! Vad duktig du är! Städa? Ähhhh det gör vi en annan dag ;)

Kram

Kamomilla sa...

Stort grattis!!! Fin löpare.
ha en skön helg- Kamomilla

Anonym sa...

Oj vad du är duktig!!! Jag blir ju helt begaistrad av din kreativitet!!! Jag hittar aldrig något sådär fint då jag går min loppis-runda. Bara vi ses på jobbet ska du få en stämpel i pannan. För tillfället har jag ingen anna stämpel hemma än Harris jobbstämpel men det går väl med HAP-rakenne likaväl? Du får bli min personliga sömmerska, heminredare och fixare.
Jag är mycket besviken att du inte berättat till mig om din alltid återkommande "30"årsdag!!! Skulle jag ha vetat det skulle jag ha uppvaktat dig en tidig morgon (kl 05.00) nedanför ditt sovrumsfönster med sång och diktläsning.( men det kan ju vara att du inte skulle ha uppskattat det utan rusat ner och slängt upp dörren och ropat" JÄVLA CARLO!! HAR DU VARIT PÅ RYMMEN IGEN OCH STÅR HÄR OCH BÖLAR!!!!!)
Så jag säger nu sähär tryggt via nätet att GRATTIS PIA OCH EN STOR KRAM TILL DEN EVIGT UNGA KOLLEGAN!!!

PiaMaria sa...

Marion...min gullegris....du behöver fortsättningsvis vara hemma och äta dina roliga små piller.......

Jag fyller ju 20 för sjutton!!!

kram P

Anonym sa...

Härlig blogg! Vill tipsa om en underbar webbutik: Valentin http://www.byvalentin.se ,trevlig kväll!

tina sa...

Jag är så glad att jag hittade ditt gömställe!Kände igen mig det där med städa och pysseliver.Du har härliga ideer.

Marja Kristiina sa...

OJ OJ OJ! Lakanastahan tuli ihan mielettömän ihana kaitaliina!

Ja sitten, sydämelliset kiitokset viestistäsi. Tilanne on edelleen päällä vaikka anopin suhteen on pientä valoa tunnelin päässä (tosin se voinee sammua yhtä nopeasti kuin syttyikin). Ikäväkseni joudun kuitenkin huomenna viemään pikkutytön kitarisojen poistoon. Ihan vihoviimeistä, koska tätä stressiä koko perheelle ei oikeastaan olisi just nyt lainkaan kaivattu. Mutta ilman muuta pikkuinen täytyy hoitaa kuntoon. Kunpa kaikki vaan menisi hyvin.

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!

kati sa...

Vastavierailulla kauniissa blogissasi. Tosi kaunis tuo sinun kaitaliinasi, niin herkkä ja persoonallisen kaunis.