fredag 12 december 2008

Ny trend




Vi har en ny trend på gång här på vår ö.
Våra bilar tycker att det är skit tufft att överraska oss med däcklösa bilar en kall decembermorgon.

Av grannens Stigu fick vi för ca två veckor sen ett sms en tidig morgon som löd " Går inte att förklara...kom ut till parkeringen och se själva..." följd av en bild av hans bil utan däck. Och jo....visst fan stod eländet, hans Audi, där snyggt upplyften på fyra tegelstenar utan vare sej däck eller fälgar.
Igår fick vi ett nytt sms av honom..."Nu har grannens däck och fälgar försvunnit under natten..."


Fan i helvetet.....morsan (som jobbar på ett försäkringsbolag) meddelade just att jag måste gå ut och fota mina däck eftersom jag har specialfälgar på min MB....så att jag får samma tillbaka när mina blivit stulna....
..inte om...utan när.....

Hur jävla sjukt är inte det!?!?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nå nu är det nu ett öde!!!Tänk att nån har pokka!!
Pia! Nu tar du dendär lilla loppan och drar in den i vardagsrummet så att den är i tryggt förvar, för du med dina fuktighetskrämiga linsser samt näsblod på morgnarna märker nog inte om hjulen skulle fattas en morgon utan komma körande helt kolugn till jobbet och se sådär smickrad ut då du kommer in då du fått så mycket uppmärksamhet på vägen!!! ( hur du får loppan att rulla vet jag inte men jag är säker på att om nån får en bil utan hjul att rulla så är det du)

PiaMaria sa...

I know baby...I know....om NÅN får en mersu att rulla utan hjul så är det nog jag.....
Jag är så glad att NÅN förstår hur begåvad jag är med bilar....


Tur att du finns vännen...och kan berätta för mitt försäkringsbolag hur ultrasnygg min loppa var sen när den blir stulen....för det var ju en Ferrari...minst....

Englagård sa...

helt sjukt att bara ta för sig. Snällt av dom att palla upp bilarna i alla fall:P

Ni får väl lägga er i buskarna och skrämma skiten ur dom när dom kommer nästa gång.

Ha en trevlig Lucia
kram karina

Ullis/Leva på landet sa...

Man kan ju verkligen undra vad folk håller på med. Ni får gå ihop och ta dem på bar gärning. Du får skynda dig att fotografera så kanske det inte händer något.

Ha en bra Lucia!
Kram Ullis

Lina sa...

Hoppas verkligen att ni slipper det.
Har ni firat Lucia i dag?

/Päivi

Krisse sa...

Kaikenlaista harmia teille sattunut..
Kuitenkin Hyvää kolmatta adventtia toivottaa Krisse