måndag 8 december 2008

Det bästa med måndagar är

när det blir tisdag.

Har måndagsangst.
Sover jättedåligt natten mellan söndag och måndag. Dumt nog är jag rädd för nattvaket, så jag går tidigt och lägger mej, vilket resulterar i att jag är klarvaken när jag vaknar halv ett på natten....för det gör jag ändå alltid. Ligger där och suckar och vrider mej tills jag äntligen somnar...ca en halv timme innan väckarklockan ringer..

Sen är dagen trög och tråkig, idag speciellt jobbig då jag lyckats få fuktighetskräm i högra kontaktlinsen och gick hela dagen med bara ett seende öga....suck......
dubbelsuck.... saken blev inte bättre av att jag hade röda och kliande ögon hela förmiddagen. Man känner sej så superfräsh när man går omkring och ser ut som en bulldog med ögoninflammation mitt i allt elände. Trippelsuck..

Nu sitter jag här och mår bra av att veta att måndagen snart lider till sitt ände...snart är det tackolov en annan dag....tisdag. För tisdagar gillar jag, det är det bästa med mina sketna måndagar, att det alltid kommer en glad liten tisdag efter!

Hoppas ni alla har en rolig tisdag!

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur för diag att tisdagarna finns då, *s*. Brukar märkas på banen i skolan också att måndagar inte är någon bra dag. De är mycket rörigare då.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Krisse sa...

Heissan Piamaria!

Ootappas kun tulet näin vanhaksi kuin minä,:-)) silloin unta tarvitsee vain pienen osan entisestä. Vaikka teen jonkin verran töitäkin riittää muutama tunti unta.

Joskus kaverit kyselee onko sulla jotain ongelmia kun olet laittanut postauksen vaikka keskellä yötä????? No way,,ei ole. Tarvitsen vaan nykyisin niin vähän unta.

Maanantait on aina niin sylettäviä päiviä..minullekin..

Mutta sinulle toivottelen hyvää yötä ja nuku oikein hyvin ja kunnolla!

Englagård sa...

Stackars dig som inte gillar måndagar, det är ju det så ofta känns det som. En gång när jag kom till jobbet suckade en av mina arbetskamrater "Jämnt är det måndag och aldrig är det helg". Jag kan ju säga att man inte blev mer peppad direkt:)

Ha en bra tisdag
kram Karina