tisdag 30 december 2008

Knirr knarr knirr knarr

Så låter det från vår toalett just nu.
Knirr knarr knirr ...knarr....

Jep.

Men det är inte så konstigt som man skulle kunna tro.

Nep.

Det är K som sitter där med sin nya leksak...en Rubikskub.

Han fick den av Ammi och Mika till 40-årsgåva, och den har helt vuxit fast i hans händer.
Varje ledig stund här hemma vrider han på sin Rubikskub...varje..
även när han sitter på toa.

Jag har förbjudit honom att söka lösningen på nätet, så han sitter och vrider på kuben...och vrider...och vrider.
Tyst konsentrerat sitter han och försöker fundera ut hur han ska lösa problemet.


Pojkar behöver sina leksaker sej jag...även de stora pojkarna!
(Fast snart tror jag att han ger upp och smygkikar på nätet ändå....han har en ängels tålamod, men även den tar slut nångång...)

5 kommentarer:

Krisse sa...

Pitääkin etsiä oma Rubikin kuutio jostain...siinähän se varmaan meilläkin menisi uusi vuosi :-D

Lilla huset på prärien sa...

Ha, ha!! Precis som min käre sambo. Han köpte en sådan och satt och knåpade på den tills han kunde få ihop den lätt som en plätt. Så'n hade han när han var liten berättade han :) Vilka små pojkar de är inuti en mans kropp... *ler*

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Rubiks kub är ju Rolig:)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

En sådan hade jag när jag var yngre också. Då fixade jag den lätt som en plätt. Nu skuell jag inte alls komma ihåg hur man gjorde.

Kram ullis

Anonym sa...

Knirr knirr knarr på toaletten kan låta farligt om man ej vet vad som försigår därinne. Från vår toalett hörs det också alla möjliga spännande ljud då Mr H sitter där om morgnarna men då rullar han inte på nån kub inte, utan det är julskinkan som kommer ut i det fria!!!!!! ;)