onsdag 10 december 2008

Bråttom


Efter måndag kommer tackolov tisdag, och onsdag...och torsdag...och snart är det jul!

På jobbet eskalerar tomtefebern helt tydligt och en och annan har nerverna lite på spänn.

Och har man inte stress över det, så kan jag berätta att sen finns det också nån vars svärmor firar 80-års dag i helgen med pompa och ståt , och maken firar 40-årsdag följande helg...och denhär maken är K som dyrt och heligt lovade att han fixar sin fest själv (när jag fått nervsammanbrott över att han tänker ha sin fest fyra dagar före självaste julafton)...bara för att dagarna efter att inbjudningarna gått ut meddela mej att han måste åka till Moskva på jobbresa, men att han är hemma dan före festen!?!

Angst.....att sova har inte precis varit nån självklarhet senaste nätterna för mej.

Nu är jag officiellt lagledare för mina söners jenkkifudislags juniorer, så mina kvällars lugna stunder är när jag bunkrar mej vid datorn och jobbar....då vågar ingen störa mej... mina nerver vilar när jag får sitta och påta med mina jefugreijor ;o))
Idag har jag skickat ut representationsbrev samt affisher till 21 skolor i östra Helsingfors. Vi har en massiv rekryteringskampanj på gång.
Känner du nån junior (= 10-17 åring) som är intresserad av att spela jenkkifudis i Helsingfors? Kontakta mej!


Och som om det inte fanns tillräckligt med saker att bekymra sej för.....sen igår har vi inte sett till katten. Han har legat och sovit i Ks garderob hela tiden. Att katten som alltid tror sej vara hungrig INTE kommer ner när nån har ärende till kylskåpet, är oroväckande!
Idag när jag kom hem från jobbet märkte jag att han haltar lätt med vänstra baktassen. Han har inte varit på rymmen, så vi undrar om han kan ha trillat ner från staketet i övre väningen (alltså fallit inomhus...från övre våningen till nedre våningen?) Ska följa med hans tillstånd och ta honom till veterinären om det inte går över snart.
(Idag har han ätit lite och till och med tagit sej en sväng ner, så vi övervakar tillståndet....kanske han klarar sej själv.... Han ömmar inte när man klämmer på hans ben och lår, men man får inte röra hans inre tår....mammas lilla mussu....)

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det låter som om du har fullt upp just nu. Hoppas att det lugnar ner sig innan det hinner bli jul. Vad har kissen varit ute på för äventyr? Vi får hoppas att han piggnar i snart.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Stackars dej Pia!!! Inte har du det lätt inte.
Detdär med svärmor fixar du nog på ett eller annat sätt och K behöver ju nog alltid strumpor och om han visar sur min så ger du en puss och då VÅGAR han inget annat än att se nöjd och salig ut. Du skickar dom båda på en kryssning tillsammans, det gör gott för mor och son relationen och vinkar glatt vid kajen åt dessa övergivna hopplösa miner du får tillbaka, men som sagt det kommer att bli en mycket lyckad gemensam fest för dem båda......;)
Det största problemet är mister Carlo. När har du avmaskat honom senast? Det kan vara frågan om små saker. Men du kollar läget och för honom illa fort till farbror veterinären om det blir värre.

Englagård sa...

Jag ser att du har fullt upp din stackare. Typiskt att hur man än vänder sig så är det alltid frun i huset som ska ordna allt.

Jag hoppas att du i alla fall får en liten stund för dig själv, när du kan andas ut lite.

kram Karina

Krisse sa...

Krisse täällä jälleen kerran :-)) lukusilla.
Vietähän juhlat onnistuneesti.
Ja toivottasti kattikin toipuu vaivoistaan.
-Krisse-