torsdag 6 oktober 2011

Och så är jag så jäkla stolt över mina barn...

Jag berättade tidigare om att vi gjort en matrenovering.
Hela familjen. Jättefint.

Idag fattade jag att buskapet gått hem.
R åkte till butiken för att köpa ägg.
Han kom hem med ett äggpaket där det stod att äggen var av höns som fått en special föda och fått gå fria.
När jag frågade R varför han valt just dessa ägg var svaret: för att det står på paketet att domhär äggen är från nyfikna hönor som fått vara fria och fått undersöka sin miljö och domhär äggen är kläckta av glada hönor! ( på paketet står det att äggen kommer från ägg av hönor som går fria och får undersöka sin miljö <3 )

Jag frågade ungen varför vi vill köpa ägg av lyckiga nyfikna hönor?
Nå för om man är nyfiken och lycklig så kläcker man lyckiga och goda ägg!!

Jag är så glad. Mitt budskap har gått fram!

I alla fall på någon mån.....


Just det.........

Inga kommentarer: