torsdag 13 oktober 2011

Hard to let go



Märkte idag hur svårt jag har att släppa loss.
Satt på lagets juniormöte. Var med för att vi skulle summera det gågna året innan det var dags att ta itu med planerna inför den kommande säsongen. Och trots att jag själv valt att avgå, sprudlade jag med nya ide'er, hoppade på brainstormingen och hade svårt att hålla käften fast jag förstod att jag borde vara tyst för annars sitter jag i samma smet igen.
I den att jag inte har nån tid för min familj trots att jag hela tiden är tillsammans med dem, för att jag har hundra andra saker att ta hand om samtidigt.

Idag fick jag mej en tankeställare. Pratade med en nära vän om ett liknande beslut. Vi har ingen tid att ta igen av den tid vi förlorar av tiden med våra barn NU. Jag har ju gjort mitt beslut. Nu vill jag stå för det beslutet....

trots att jag har svårt att släppa loss.

...som med så många saker i livet...

1 kommentar:

"Karlsson" sa...

How to let go of stuff, borde vara en återkommande kurs under hela livet. Det är inte alltid enkelt, men, jag brukar vända på det. Hur blir det om jag inte fattar detta beslutet? Då tänker jag oftast på vilka konsekvenser, ett icke fattat beslut kan få, och vips så gör det saken en aning enklare, för mig. Stå på dig!