tisdag 12 maj 2009

Vaddå sover??

Hade precis slumrat till i natt, där runt midnatt, när jag plötsligt hörde ljud nerifrån. Tydligt skrammel.....
K är i Kina fortfarande, jag är ensam hemma med barnen...och SÅDÄR låter definivt inte katten i natten.

Mitt blod frös till is, men efter att andningen lugnat sej, smög jag försiktigt ner. Där stod han, trettonåringen och grävde i skivhyllan.........
Det blev genast klart för mej att han gick i sömnen. Det tog mej en halv evightet att få honom upp och isäng igen. Nu sov jag hundsömn. Vaknade så fort det knastrade till nånstans. En timme senare var jag klarvaken. Nu stökade barnet omkring i badrummet....gick dit och såg att han höll på att plocka ner kläder åt sej från bykstnöret.....
Fick honom igen med milt våld lett tillbaka till sängen.
Nu sov jag inte en blund mera på resten av natten, för nu är en av mina värsta fasor att jag ska vakna med ett barn försvunnet....för att han vandrat iväg i sömnen mitt i natten.
Jag har varit som en vandrande våldnad hela dagen på jobbet...i natt måste jag sova.
Så nu har jag staplat upp trädgårdsmöbler bakom terassdörren och en stor kappsäck fylld med målburkar framför ytterdörren....och lever på hoppet på att jag vaknar av skramlet om ungen försöker komma ut i natt. För i natt MÅSTE jag sova......

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken natt! Förstår att du inte kan sova när han vandrar omkring. var väl ett bra knep. Brukar han göra det ofta då?

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

japp sa...

Heeij vännen.. men duu, de e ingen fara.. jag har varit lite frånvarande me, har varit rullanfull här, så jag har knappt suttit nåt, i såna fall bara fram å åter.

Nu e håret klippt, inte ljust ÄN, på 2v ca, men de är kort iaf.. blir bättre då de stabiliserat sig lite.. nu är de bara skönt å få rufsa lite..hihihi.

kram på dej.. ta väl hand om dej å må gott..kram Helén.

Krisse sa...

Pitkästä aikaa täällä lukemassa postauksiasi..hyvää kevättä toivottaa Krisse

Lilla huset på prärien sa...

Usch din stackare!! Jag hade inte heller sovit en blund kan jag säga! Gud så nervöst. Inte roligt att ha det så om natten. Hoppas att det blir bättre i natt nu bara...

Sov gott ;)

Kram Jenny