lördag 3 oktober 2009

Flyttdags






En av mina absolut närmaste och käraste vänner, Miku, flyttade igår.
Idag har jag och lillebror tillbringat dagen in deras nya underbara hem. Miku och jag har packat upp triljoner koppar och kannor och porslin av diverse olika slag. Hon har så mycket kärl att hon gladeligen kunde öppna en restaurang med femtio kundplatser utan att behöva köpa en endaste en kopp till!
Flyttgubbarna hade rullat med ögonen och skrattande suckat högt åt alla hennes kärl.....söta som dom var hade dom tillochmed flyttat hennes stenar (= about 25 kilo runda stenar som hon samlat på sej från diverse kobbar i yttre skärgården.....jättevackra!)..dom låg alla snyggt kippade under ett äppelträd i nya trädgården....där min K stod och smygfnissade åt hennes stendille. Helt glömmandes att hans egen mamma är värsta sortens stenfreak...hon har till och med krävt att man åker med bil ut i svampskogen för att hämta hem en "fin sten som ser ut som en tomte!" :D

Alec och O njöt av den vackra oktoberdagen och tillbringade mestadelen av dagen i poolen och i bastun........flyttlådorna visade sej vara utmärkta båtar.....

10 kommentarer:

japp sa...

Heij.. guu, så längesen.. tack desamma.. roligt å höra av dej igen.
Allt väl me er också hoppas jag!
Här rullar allt på .. jobbar, men känner mej ändå rätt uppåt å gla.. det känns himla roligt.. å nu har jag ju en spis å se fram emot, när den då ska dimpa ner i köket..hehe..snart hoppas jag.

Önskar dej en underbar lördag, å vaddå.. skratta åt stendille.. vilka flyttkillar..hehe.. nee, samlar man på nåt så finns de ju ett syfte me det..eller hur..hihi.
Kram på dej.. Helén.

Stina sa...

Nämen åh vad härligt det där såg ut då.

Nä, hostan den är kvar...haha...till Majas stora förtret.:-D Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs...kul att kika in..här har jag aldrig kikat in förr..mysigt så!

kramis ♥

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men hallå:)

Vad härligt att se att du är igång igen!

Det där med att bloggandet blir ett krav är det ganska många som känner. Själv har jag aldrig upplevt det SÅ utan tar det som det är och njuter av att skriva av mig emellanåt!

Stor kram
Annica

Sirkka sa...

Kauniit kuvat...uimaan...täällä tulee vettä kaatamalla...
Erittäin kauniit ovenkahvat pariovissa ja tytöt somia siellä takana ja voi oi noita hauveleita!!

Onskar dig en underbar dag!

Lilla huset på prärien sa...

Herregud - kan man fortfarande bada hos er?!! Här är det verkligen svinkallt just nu och det sista jag tänker på är bad... ja det skulle vara i badkaret då. Med vaaaaaarmt vatten!

:)

Ullis/Leva på landet sa...

Det ser ju riktigt somrigt ut. Här har vi haft så kallt och regnigt. Det var ju snällt av flyttgubbarna att ta med alla stenar.

Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hejsan!

Badat...nu...ser ju faktiskt skönt ut fast det måste ha varit kallt....

Och sten är ju alltid bra att ha...
och tack för din kommentar!!!

Ha nu en skön vecka!
MiaMaria

Nicole sa...

Hej!
Va kul att du är tillbaka!
Underbart ställe din vän flyttat till. Tur att du inte behövde hjälpa till att bära stenarna i alla fall ;).
Ha en skön vecka!

Ammi sa...

Moi!
Vilken rolig överraskning, att du plötsligt har börjat igen. Jag har nu och då tittat in... Ha det så bra! kramisar av Ammi