tisdag 17 februari 2009

Storebror och jag




Storebror och jag. Det finns inga träningsbilder på oss två, för han vägrar att träna med mej. Det skulle nog göra bra för oss två att få smälla på varann lite alltid nu och då....På bilderna är han med en av sina bästa vänner, Spluide.

Vi är ett bra team när vi besöker skivbutiker dock.
Han har bra musiksmak. Min musiksmak och lite till.....
Vi älskar båda att gräva igenom skivbackarna i secondhand butiker, och kan glatt använda en hel dag till att flumma runt i stans skivbutiker. Igår var det en sådan dag.
Vi är på safari bland alla härliga skivor.
R hittar något som ser spännande ut, håller upp skivan och ser frågande ut. Näp vännen, den har vi (Whitesnake från 80-talet..)Han sätter nöjt skivan tillbaka i backen och kommer med säkerhet att plocka fram den så fort vi kommit hem. Han plockar på sej skivor jag är stolt att han väljer, han har bra musiksmak för att vara en trettonåring. I sista butiken hör jag plötsligt ett "Uijuijuijuij...." eka över hela butiken. Butiksägaren brister ut i gapskratt och blinkar till mej och säger "Han hittade nog nånting trevligt nu!". Jep...Guns'nroses Spagetti incindent...den enda i hans Gunsn'roses samling han saknade.
Som alltid köper jag några skivor till honom som jag tycker han borde känna till. Denhär gången blev det några Sweet-skivor. Han älskar dem...
För en stund sen kom han och kastade sej på vår säng medans jag röjde i garderoben....
"Mamma....dendär Wigwam-bam e sikabra! Och Poppa-Joe var rolig...(den skulle vi kunna sjunga på nån släktfest)"

Yep vännen.....jag är glad att du lyssnade!

På nån nivå kan vi fortfarande kommunicera med varandra utan att skrika....tackgodegud för det......

(foto Riku Flink)

Inga kommentarer: