söndag 15 februari 2009

Lillebror och jag




Världens goaste unge ena minuten, värdens största träskalle den andra. Suck....


Har varit på isen och vandrat med barnen och Paki idag. Vi hade jätteroligt. O skidade och vi hade det allmänt mysigt. På hemvägen gick R och Paki före, jag och O tog en längre väg. Han präpplade på hela tiden och vi hade det jättetrevligt. När vi kom hem var vi jättetrötta men glada över allt underbart solsken och frisk luft vi fått njuta av. Sen gjorde vi pizza tillsammans och efter det gick pojkarna ut.
En timme senare vänder det helt....ungen kommer in arg som ett bi. Fräser och spottar och härjar på i största allmänhet. Alla i hela världen är emot honom, och ingenting är bra. Stackars unge. Men fan vad irriterande han är när han är på detdär humöret. Till och med katten blir nervös på honom. Månne han också håller på att trampa in i förpubertala tider? Suck....och dubbelsuck.........

Vet inte hur jag ska orka med två pubertetsmonster samtidigt?

Tuuuur att jag på fredagarna får fara till salen och slå på dem, och de på mej.... ;D

(Bilderna är tagna från fredagens träningar, det är lillebror och jag. Foto Riku Flink)

2 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

De du beskriver om er lillebror, sådan e våran 4-åring just nu, mest sur och arg helatiden. Ingenting e bra! Buntarna är upp längsmed benen, vantarna utanför muddarna, mössan kliar och då måst man skrika och gråta lite.
Och jag blir så sur och arg för att hon e så sur och arg... Inte e de alltid lätt :)

Ullis/Leva på landet sa...

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Så gullig ena stunden för att förvandlas till ett monster. Känns i bland som om alla tre är i puberteten men de två äldsta är det definitvt. Hoppas att du är piggare nu och att killarna tar hand om dig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis