fredag 6 februari 2009

Jo han kom hem! (Tove undrade...)

Jo K har kommit tillbaka från Sydafrika förra veckan. Mycket dramatiskt. Inte det att han kom tillbaka, utan hur det gick till.
Planet hade lyft från Johannesburg och flygit i över en timme, middagen delades som bäst ut, när flygvärdinnorna plötsligt börjar springa fram och tillbaka, (flyger du mycket, vet du att flygvärdinnor ALDRIG springer...här ringer varningsklockorna för en van resenär), och samlar snabbt ihop all mat och dryck tillbaka på kärrorna och kuskar allt bak. Sen meddelar kapten att det tyvärr uppstått ett tekniskt fel och att planet måste återvända till Johannesburg. "Och om ni råkar se något konstigt rinna ut ur vingarna, så är det bara bränslet som vi måste släppa ut innan vi landar...."
K sade att det hade varit MYCKET otäckt.
Planet landade sen på ett flygfält överbemannat av blinkande brandbilar, men allt gick väl...tackolov.

Sen väntade dom, och väntade, och väntade. Följande dag fick jag ett meddelande av K att han var i Barcelona (denhär tiden skulle han ha varit hemma enligt ursrungliga planerna). På kvällen fick jag nästa meddelande, nu var han i London.....mitt svar blev "Okej........är det nån del av Europa du ännu tänker besöka, eller kommer du snart hem?".

Sent på kvällen kom han hem...då hade han flygit i 25 timmar.

I övermorgon ska han flyga till Baltimore.....det tar med god tur bara 16 timmar......

Och så undrar jag varför jag har så svårt att få honom övertalad till en semester resa LÅNGT BORT!?!

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken resa. Det är nog inte så konstigt att han inte vill ut på långresor på semestern. Sådan tur R hade med ringen. Tänk att den blev hittad. Måste vara ödet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Livet på Sjögård sa...

Huuu. Sedan barnen kom har jag inte kunnat resa, ser bara katastrofer framför mej (plan som störtar, fartyg som sjunker, bilar, bussar, tåg som krachar....)

Tur att allt gick väl även om...