söndag 7 augusti 2011

Mammaledig




Jag är ensam hemma. Jättekonstigt. Jag är aldrig ensam hemma!
R är på skribaläger och K och O är i Kuopio, och jag är helt för mej själv!
Vilken lycka!!
Började morgonen med att städa vardagsrummet och sen gå ut och jogga. Vad konstigt det var att komma hem och upptäcka att vardagsrummet fortfarande var städigt!?

Nu tänker jag kasta mej på soffan och njuta av att få kanalhoppa på tvn bäst jag vill, med nybakt räkpaj och en kall öl i handen. Och sen ska jag basta. Ensam, länge och väl. Med vilket skitprogram som helst på basturadion utan att nån klagar på mitt kanalval.

Oj vad jag gillar att vara mammaledig!

Fast sen ska jag nog ringa R till lägret och berätta att jag saknar honom och laga något riktigt gott till K och O tills dom kommer hem i kväll. Och sen ska jag pussa dem länge och väl och tycka att det är lycka att inte vara ensam hemma längre...