torsdag 25 augusti 2011

Klarhet

Det är konstigt hur saker sker i ens liv i intervaller.
Jag lever just nu i en period då det känns som om bubblan spruckit, i positiv bemärkelse.
När dendär bubblan av "vanligt" blivit spräckt av en rebell med vass kniv. Och dendär rebellen som viftar villt med kniven är jag.
En vecka av mod. Jag personligen, och vi, min underbara familj, har gjort beslut som kommer att påverka både vår vardag och våra liv.
Och det är inte ett beslut. Nej,när ett var gjort var det lätt gjort att ett andra och ett tredje beslut gjordes.

Är det inte konstigt att stora beslut och förändringar i ens liv alla händer i närheten av varandra? I mitt liv har det gått så....intervaller med stilla flytande liv, påföljt av ett hejdundrande händande på alla nivåer på en gång, och sen en period av stilla flytande liv igen. Ingen jämn sjögång här inte....

Och våra nygjorda beslut..
Det är inte STORA beslut som att flytta utomlands, nej.
Men det är viktiga beslut.

Och vi har gjort några viktiga och tunga beslut. Och jag har gjort ett viktigt och mycket tungt beslut.

Men beslutens beslutsamhet föder styrka.
Nu känner jag mej stark och förväntansfylld.

Mera senare,för nu vill jag inte spräcka den bubblan som föddes av den nyss spräckta bubblan!

För plötsligt finns det en klarhet i all kaos. En klarhet som jag äntligen ser...efter att ha gjort mina beslut.

:))

1 kommentar:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Själv känner jag mig allt annat än stark just nu... Men jag är glad att du tagit ett beslut som leder dig rätt i livet.

Stor kram
Annica