söndag 31 juli 2011

Semestern är slut




Imorgon börjar jag jobba igen efter semestern. Och det tycker jag att är roligt.

Och jag är inte galen. Nep. Jag är bara en människa som firat ett sommarlov som varit väldigt bra. Så bra att jag är färdig att börja jobba igen :)

Jag har varit till Dubai med min man på tumis. Ja han var på arbete där, men jag vågade mej ut på egna äventyr på dagarna och är urlycklig över att ha fått uppleva denna underbara stad. För att inte tala om att det faktiskt är trevligt att efter att i 15 år varit föräldrar nångång få vara på tumis.... ;)


Jag har varit mycket hos min älskade svärmor och släkt i Pyttis. Ett ställe där min själ vilar och jag alltid känner mej hemma <3 Denna sommar har även underbara svärmor i en vecka välkomnat min söta mamma i sitt hem,som njöt lika mycket av gästfriheten, hjärtligheten och värmen hos mina ingifta släktingar som jag. <3

Sen har jag rest med laget. Suck, tänkte jag när jag i våras fick spel- och turnerings shemat framför mej. Inga lediga helger. Dubbelsuck. Speciellt fick jag magsår över långresorna. Uleåborg, Kuopio, Jyväskylä, Seinäjoki......trippelsuck.
Men så kom resorna (ja eller hälften av dem vid det här laget) och så slutade jag sucka. Jag tog tag i saken och samlade hopen och så åkte vi. Och vi har haft det så förbannat roligt!! Mina lag ( tre stycken vid dethär skedet) är en hop underbara, galna, ärliga, motiverade och jättetrevliga ungdomar som jag JÄTTEGÄRNA umgås med.
Ungdomar som trivs med varandra och sin sport, öppna, fina pojkar (och en flicka) som är härliga att vara med.........vad fan klagade jag över? Alla människor borde få en gång i livet möjlighet att komma riktigt nära ett gäng med tonåringar. Bara för att minnas livsglädjen och spontaniteten som funnits i oss alla nångång....när vi var unga...


Nu är sommarlovet över. Och jag upplever det som en bra sak.
Varför? Jo för att jag hade ett fint sommarlov! Jag är glad och utvilad och ser fram emot att gå på jobb och träffa mina kolleger igen och ta itu med nya utmaningar. Precis som det ska vara när man varit sex veckor ledig!

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vad skoj med resor, var länge sedan vi var iväg nånstans.

Kram

Nicole sa...

Så kul att höra från dig igen!
Dubai låter jättespännande, vilket äventyr!
Ha en fin helg!

Kram, Nicole

Krisse sa...

Sinulla on ollut ihana kesä..niin minullakin.