lördag 11 juni 2011

Säng i tamburen



I mitt nästa hem, detdär större huset, ska jag ha en säng i tamburen!
Jep. Alldeles säkert. För sådana dagar som idag. Det är då jag behöver en säng i tamburen.
Åkte hemifrån 7 i morse för att mina E och D juniorer(O och R spelar i E&D samt D lagen)hade turnering i Vanda. Hela dagen gick åt på Dickursbys idrottsplaner. Det var svettigt värre, ca 30 grader varmt, och denna svett kombinerat med det svarta gummifnösket som konstgräsplaner är överösta av för att motverka halka, blev ju en prima svärtareffekt på oss som rusade omkring på planen.
Svett, solkräm, gummifnöske (som förövrigt är gamla bildäck som fått ett nytt liv som svarta gummipärlor på idrottsplaner) och alla ser ut som om de fått arme'ns camouflagemålning i ansiktet.
Så såg jag ut idag. Och eftersom det inte är nog med en heldag amerikansk fotboll, så avrundade vi dagen med att åka till Velodromen och heija på vuxenlaget ännu på kvällen. Rakt från Vandaturneringen förståss. Skitiga och glada....och fan så trötta.
Så när vi kom hem insåg jag att jag var svartare än natten av allt skit, svett och gummifnöske, men hade inte hemskt mycket lust eller ork att släpa mej en våning upp till duschen, eller ännu värren en halv våning vidare till loftet och sängen....så därför har jag just beslutat att när vi börjar titta på alternativ till nästa hus, det lite större huset, så är kriterie nr 1 att hallen är så stor att den rymmer en säng.
En säng med svarta lakan för skitiga fotismorsor/juniorchefer som inte riktigt orkar släpa sej till duschen riktigt genast när dom kommit hem......

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det skulle man verkligen behöva ibland. Nu har jag turen att ha sovrum och dusch på nära avstånd från hallen, så jag brukar orka ta mig dit jag ska;)

Önskar dig en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis