tisdag 18 januari 2011

Underbara underliga vardag

"Every cloud has its silver lining" stod det på en affisch jag hade på väggen när jag var tonåring.
Jag lever det nu. När molnen fortfarande skymmer min tillvaro, främst saknaden av pappa och ett sakta försök på ett liv utan honom, men samtidigt kan jag se silverkanten på molnen....stunderna jag har med mina barn och min familj. När den vanliga vardagen börjar smyga sej in och jag njuter av att allt bara "är vanligt".

Fast så vanligt är det ju inte. Vi har temporärt flyttat.
Ur vägen för en större grundrenovering av vår stuga, nu bor vi i en höghuslägenhet nära Stora Köpcentrumet. Vi har bott här en vecka. Jag trivs, barnen trivs, K trivs, Katten hatar det och vill flytta till mommo........

4 kommentarer:

Krisse sa...

Huomenta PiaMaria!
Täällä Kotkassa upean kaunis aamu..ulkona kuin satumetsässä olsi.
Tekee mielen hyväksi ja olotilan onnelliseksi.
Toivotan sinullekin onnellista päivää.
-Krisse-

PiaMaria sa...

Voi mä kaipaan niin noille seuduille...lähinnä Pyhtäälle anoppilaan. Ei olla nyt oltu siellä kun on ollut tilanne päällä. Kun hautajaiset on ensi viikolla ohi niin lähden satavarma suoraan Pyttikseen ja anopin saunaan <3

Lena sa...

Mitt varma deltagande. Önskar dig krafter och ork genom den tunga tiden. Min pappa gick bort för 9 månader sedan, saknar honom så.

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår att du lever efter det nu. Kommer att vara tomt efter din pappa länge, länge. Du får minnas allt bra ni fått tillsammans. Kan tänk mig att katten inte alls är nöjd med er flytt.
Hoppas att du får en fortsatt bra helg!
Kram Ullis