tisdag 12 januari 2010

Jag har spelat min första match








Man är aldrig för gammal för att prova på nya saker. Trodde jag.
Nu måste jag sakta men säkert inse att jag kanske är överbevisad.

Jag drog utrustningen på mej och deltog i lagets årliga juniorerna mot föräldrarna match i söndags. I amerikansk fotboll.
Jag var den enda mamman som spelade....nu vet jag varför.
Det var jätteroligt och trots att jag först var rädd som bara attan för dom stora bjässarna jag hade emot mej (våra egna barn..), så blev jag snabbt biten av spelets iver och öste på för fullt. Tills det sa pang i vaden och jag var ute.
En vecka framåt ligger jag på soffan och vilar benet efter att ha lyckats skaffa mej bristningar i vadmuskeln.

Amerikansk fotboll är underbart...men gamla tanter i min ålder ska inse sina begränsingar och hållas i publiken. :)

Kanske borde jag skaffa mej en ny hobby? En sån som är anpassad för äldre damer.....som stickning kanske?
Näe....nästa år spelar jag igen. Men bättre förberedd och bättre uppvärmd än i år.
Man är ju inte såååå gammal ännu... ;) Kanske jag ska prova på ishockey nästa gång?

(det är jag som är #33 på bilderna)

Bilder: Touchdown 2010

10 kommentarer:

Sirkka sa...

Kiva nähdä sinut Amerikalaista jalkapalloa pelaamassa.. sinun ensimmäistä matsia, hienoa! Ablodeja! Bra!!
Hyvät kuvat!

Katsaoin samalla aikaisemmpia kuvia, ihastuttava mirri punaisessa juhla asussaan, suloinen!
Samoin keittiön kuvat ihanat!

Oikein hyvää alkavaa Vuotta!

Kamomilla sa...

Vad tuff du är !! jag skulle aldrig ha vågat!

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt vågat. Hoppas att din vad blir bra fort. Klart att du ska vara med nästa år igen.

ha det bra!
kram Ullis

Lavendel & Romantik sa...

Jäklar, vad modigt gjort!!
Själv spelade jag fotboll med f15 tjejer sen hoppade jag på kryckor i 6 veckor med ett avslitet ledband...så kan det gå med tanter på plan :) Ha det gott sköt om dig Kram/Majsan

japp sa...

Heej.. å goo fortsättning till dej å familjen me.
Guu, så roligt.. nog är du tuff alltid, som vågar dej på såna sporter..bara köra på..=)

Hoppas du får en jättefin dag..nu ska jag ila i duschen å sen till jobbet. kram på dej. Helén.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ajajaj...men det är ju som du säger det ÄR inte försent att prova på nya saker! Min kompis gick på sin första balettlektion 35 år gammal och jag tycker honh är så modig, precis som du:)

Kramkram
Annica

Nicole sa...

Nämen va duktig du var! Nästa år är du på G igen!

Men medan du ligger där i soffan kan du ju ändå sticka eller virka nåt fint ;).

Nicole
PS. Ni vann väl? ;)

Livet på Sjögård sa...

Helt ljuuvligt! Just såhär ska nog mammor vara, har man tusan knyst ut dom så måst man nog få vara med och spela lite boll me pojkana oxo :)

Hoppas muskeln reder sig snabbt! :)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken tuffing du är!!!

HA det så gott!
MiaMaria

Lena sa...

Jösses, det var vågat och modigt! Hoppas skadan läker fort!