lördag 21 februari 2009

Nu kryper saknaden in...

För två veckor sen åkte K på obestämd tid till Baltimore på jobb. Han kommer tillbaka när jobbet är klart.Antingen nästa vecka eller nästa månad... Det har vi vetat hela tiden.
Först gick det bra...som vanligt (vi är ju vana vid att han är borta tidvis).
Idag märkte jag att en tung ridå av saknad drog över mej. Jag är trött på att dra lasset hemma ensam. Både fysiskt och psykiskt. Jag oroar mej över hur pojkarna mår, O har några gånger uttryckt sin saknad, R är mera reserverad....som alltid. Men jag märker att R tar rollen som karl i huset på ett annat sätt nu när K är borta, han uppfattar sej själv helt klart som en man med ansvar. Gör honom säkert gott.....
Mest av allt oroar sej han nog för att pappa inte är hemma när han spelar säsongens första match nästa lördag.
Och jag, jag saknar honom med...
.. mitt största problem är nog det att jag hatar att sova ensam.......
K..jag hopppas du kan komma hem snart!

Puss Mams

9 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Jag förstår dej bra. Jag är ju varannan månad ensam...
Fast jag tycker det är så skönt att vara ensam... ingen som snarkar och väcker mej när den vänder sig i sängen. Ingen annan att ta hänsyn till, eller plocka upp skitiga stumpor...

Men ändå...

Ullis/Leva på landet sa...

Jobbigt när man inte vet hur länge det blir. Måste ju vara lättare när man vet ett visst datum. Så kul att sonen har så bra musiksmak. Låter som det är samma typ av musik som går hemma hos er som hos oss.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej P, R o O!
Hoppas ni får pappa snart hem. Och att ni alla mår bra. Vi tänker på er och känner plötslig saknad vi med. Ha bra, Gina, Matilda o Esko

Stina sa...

Haha...Blää...nää...den står där den ska stå.

Hoppas att din väntan inte ska bli för lång gumman.:-) Kram

Anonym sa...

Ja, jag är också "van" med att ha mannen borta ibland..inte kul.
Tack för din snälla kommentar! Kan ju också tipsa om att i vår webbutik Lanthandeln finns många fina liknande saker som jag har i skåpet till salu..:)) Man vill ju sälja sånt man själv gillar :)

Sirkka sa...

Heissan!
Tulin kiittämään kauniista sanoistasi:)

Kuinka ihanan selkeitä ovat kuvasi ja parasta laatuaikaa annat lapsillesi, ihanaa!!

Oikein hyvää tätä iltaa ja aurinkoisia päiviä!

Krisse sa...

Terveiset Vaaralasta. Mukava oli pitkästä aikaa käydä täällä lukusilla.

Hyvää viikonloppua toivottaa Krisse

Nicole sa...

Förstår att det känns besvärligt att inte veta hur länge han är borta och att inte kunna planera. Hoppas att han kommer hem snart igen!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad jag känner igen den där känslan! Jag hatar när min karl åker bort och jag får dra lasset själv. Det känns som om jag gör det mycket även om han kommer hem på kvällarna... Kanske är det för att jag är mammaledig just nu också. Det kommer nog att bli ganska skönt att börja jobba lite igen efter sommaren.

Önskar dig en riktigt skön helg trots allt!

:)