måndag 1 december 2008

Julstädning




I dag har jag haft en ledig dag, och jag har tillbringat den med att städa/röija helt maniskt.
Jag har kånkat ut flera sopsäckar med onödigt skräp som för utrymme i våra skåp och som samlat sej på våra arbetsytor. Varje kärl som inte använts på senaste tre åren fick antingen flytta ut i förrådet eller så kastades det helt kallt bort. Några av de snyggaste sakerna samlade jag i en frälsislåda, annat for helt kallt ut i soprummet.
Här var det ingen nåd idag! Jag är en samlare till naturen, så när denhär känslan kommer på, sisådär en gång vart femte år, så då är det till att passa på att gallra med hård hand.
Och det har jag gjort idag.... jag har slängt bort saker av hela hjärtats fröjd...för så har det känts, som om att jag rensat i mitt liv när jag rensat rent i skåpen.
Jätteskön känsla...
Nu hoppas jag bara att jag inte i misstag kastat Ks favoritpanna eller nåt liknande...
av bara farten...för fart, det har det varit här idag!

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så duktig du har varit. Här röjs det men sedan hamnar allt för sortering i källaren och där tar det tid innan det kommer vidare.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Livet på Sjögård sa...

Ush ja. Jag är oxo en hopplös samlare... Men likväl stod jag i dina skor då vi flyttade till nedrevåningens "romurum" och förvandlade det till sovrum. Kan inte förstå att vi haft så mycket saker bara liggande i våra skåp...

Englagård sa...

Oj så duktig du är. Jag brukar få ett sånt där städvansinne vart sjätte år eller så men ofta ångrar jag att jag kastade vissa saker sen. Jag är och förblir en ekorre;)

kram Karina

Galleri MochB sa...

Du kunde fortsätta hos mej också...:O) Jag har lite svårt att kasta saker, även om jag vet att de aldrig används.

Sirkka sa...

Underbara bilder!
Ha en bra vecka!

Kram Sirkka

Sarppa sa...

Tosi kaunis kuva