lördag 22 november 2008

Viva la liberta'



När vi var på semester i Portofino i Maj, hittade jag en underbar bild på ett lokalt galleri. Den var gjord av konstnären Guglielmo Meltzeid och föreställde en liten pojke som står på bryggan och kissar i vattnet. Den var på pricken lik våran O. (Se inlägget Perche' i Maj så förstår ni vad jag menar....pojken är en avbild av O!) Efteråt ångrade jag hemskt att jag inte gått in och kollat vad tavlan (ett tryck) kostade. Jag hade tagit ett foto av bilden, och där syntes konstnärens namn. Jag skickade email till konstnären, både på engelska och på italienska, för att få veta vad tavlan kostar, och ifall jag kunde köpa den via post, men fick inget svar.
Förra veckan skickade jag ett snigelbrev till honom. (Nästa steg efter detta skulle vara att min italienska bekanta Adelia skulle ringa honom....)

Mitt i allt elände och misär som varit min vardag denna magsjuka vecka, får jag plötsligt ett brev, från Italien...ett brev av konstnären Guglielmo Meltzeid!

Och jovisst kan han sälja sin tavla till mej. Den heter "Viva la liberta'" (=leve friheten) ...och i sitt trevliga lilla brev skickade han ett vykort av tavlan jag vill köpa.
Oj vad glad jag blev!?!
Idag var jag och skaffade en ram till kortet och nu är bilden fint inramad och ser superbra ut.
Och nästa vecka köper jag en tavla jag drömt om i ett halvt år...en tavla av en liten pojke som står på bryggan och kissar i vattnet....Viva la liberta' !

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du är piggare efter veckans magsjuka. Så fin tavla och så kul att du har fått kontakt med konstnären så du kan köpa den. Gillar den verkligen.
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken härlig historia...och vad kul att du snart gar tavlan du velat ha ett tag.....

HA´en bra helg!
MiaMaria

Krisse sa...

Voi kun mukava lukea että saat ostettua taulun. Onnittelen!
-Krisse-