onsdag 21 mars 2012

Vår Tel Aviv vår

K jobbar i Tel Aviv. Hela våren.

Han åkte i Januari och kommer hem i Maj. Hoppas vi.


Det har gått bra här hemma....egentligen. Han kunde åka hem en helg i Februari. Nästa gång kommer han hem till påsk.


Fast nu är jag lite trött på att vara den enda vuxna som är hemma och försöker lösa det när bröderna tar ihop...och det gör dom hela tiden...

Jag är också trött att vara den enda vuxna i famljen, den som handlar, lagar mat, kör till träningar och läger, diskar och bykar.
Jo pojkarna hjälper bäst dom kan med disk och byk. Och det är jag glad för. Men huvudansvaret ligger på mej..och det skulle jag så gärna dela med nån.

Som t ex förra lördagen när vi plötsligt hade massor med vatten på köksgolvet och efter att ha rivit halva köket visade det sej att diskmaskinens rör gått av. DÅ hade jag gärna givit över vuxen ansvaret till någon annan än mej.

På måndagen ska R igen in till sjukhuset och då skulle jag nog hemskt gärna ha en vuxen axel att stöda emot. En vuxen hand som håller i min och säger att allt ska bli bra fast jag känner mej rädd och ensam.

Men jag får klara mej för mej själv....det gjorde jag förra gången med och det gick bra.
Det ska nog gå bra denhär gången med.

1 kommentar:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

En stärkande kram till dig.

Att vara den enda vuxna med allt ansvar tar på krafterna.

Kram Annica