tisdag 27 mars 2012

Nattvak

Jag har vakat några nätter.

Först vakade jag för att jag var nervös inför Rs sjukhusvistelse. Sov inte en blund för att jag i huvudet spelade upp alla skräckscenarion jag bara kunde hitta på.
Onödigt..jag vet...men jag kunde inte något åt det. När man ligger där ensam i natten så dyker de mörka tankarna upp, trots att man heligt lovat att sluta bry sej om såna. Det är mitt barn det är frågan om...då är mörkret nog starkare än viljekraften.

Sen var vi på sjukhuset. Han blev äntligen av med katetern som gick från den trasiga njuren. Vi blev dock varnade om att urinledaren, som varit sprucken, fortfarande är väldigt ärrig, och ifall den inte drar ordentligt, ska R bums in igen och få in en ny kateter.

Så det blev en orolig natt igen. Jag sov jo det gjorde jag, men varje gång jag hörde ett knarr eller ett knyst från Rs rum måste jag kolla att allt var ok med honom.


Nu är det snart ett dygn sen operationen och pojken verkar må bra och jag vågar försiktigt hoppas att vi är på det torra.

Fast när jag börjar sova hela nätter igen...det återstår att se.

1 kommentar:

"Karlsson" sa...

Vad stark du är! Ska nominera dig till årets mamma, trots gamla mc sympatier :)