tisdag 20 september 2011

Etapper i livet




En ny etapp är nådd.
R blev konfirmerad. Det känns jättebra nu. Han valde att gå skriftskolan, han valde att bli konfirmerad, och nu är det gjort.

För mej sjunker lättnaden in. Hela sommaren har varit en resa mot ett mål. Spelsäsongen mot finalen. Rs skriftskola mot konfirmationen och festen.
Nu är allt detta överstökat och jag har en stor känsla av frid som sakta sänker sej över mej. Nu har jag tid att ta det lugnt en stund.
Fast den största friden kommer från ett beslut jag gjorde förra veckan. Ett beslut som jag känner att ger mej mera tid att vara mamma, hemma, jag. Men mer om det senare.

Just nu sitter jag bara och njuter av ett hem fyllt med skribarosor och en urnöjd tonåring. Och nöjd tonåring = nöjd mamma.
För nu har jag beslutat att stanna upp och känna efter hur det känns att vara en nöjd mamma. För det är vad jag är. Jättenöjd mamma <3

Inga kommentarer: