lördag 21 augusti 2010

Höst

Jag älskar hösten! Vinter är ide, våren är väntan, sommar är brådska, höst är bäst! På hösten har jag fått alla pusselbitarna ihop. Det är då det händer mest, men det är också då jag njuter mest av att bara vara. Hösten är också tiden för planeringen inför det kommande året. Tiden då jag börjar med en ny kull i förskolan. Tiden då jag planerar inför kommande säsongen inom amerikanska fotbollen. Hösten är då vi avgör vad vuxenlaget lyckas med inom sin serie i jefun.

Jag älskar hösten!

Jag älskar även att det äntligen blir mörkt om kvällarna. Att jag kan sitta med min kopp te eller glas rödvin på terassen och se skymningen falla och känna havsluften rulla in.

Igår kväll satt jag på vår bakterass och hörde hur U2 spelningen från stadion rullade över havet och hördes jättebra hos oss.

Det var bara kvällskymningen, jag, ett glas rödvin, igelkottarna och Bono, och livet var underbart!

4 kommentarer:

Krisse sa...

Täällä samanlainen elokuun rakastaja..en tykkää lokakuusta, syyskuu vielä menettelee. mutta ah elokuu..
Mukavia hämäriä lämpöisiä iltoja sinulle toivottaa Krisse

Lena sa...

Låter trevligt och mysigt! Jag gillar också hösten, den är på sitt sätt lugn, trots att arbetet/skolor/dagis börjar igen. Jag tycker faktiskt mer om oktober och november än om mars och april, sommar och höst är mina årstider!

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så mysigt med hösten men jag tycker att den kan vänta några veckor till. Tänder gärna ljus och bara är.
kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att hösten är underbar. Skulle kunna tänka mig att ha vår, sommar, höst och så vår igen. Gillar inte vintern. Låter som en jätteskön kväll.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram Ullis