onsdag 3 februari 2010

Militant mammagrafi.....

Jag är ensam med barnen sen flera veckor tillbaka.
K åkte på jobbresa till Pune i Indien för några veckor, sen kom han hem till en helg, och åkte genast iväg till Alger i Algeriet för tre veckor.

Som vanligt är det först jobbigt. Sen slutar jobbigheten och det blir kris. Sen blir det krisbemästring och efter det följer militantisk styrning. När krisen släpper, släpper även den militantiska styrningen...
Selektiv demokrati inskrider....väldigt selektiv. Mammagrafisk demokrati är vad det är.

Så ser mitt liv ut just nu.

Och jag leder inte ett litet land under total diktatur, utan en liten familj med två pubertetsmonster under total mammastyrning.....

..det blir nog bra......

5 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Oj hjälp. Jag har ju 2 dagismonster och en skol- ja orkar int göra någå -tös

Vågar inte ens förutspå hur det låter hos oss om en 5 år....

Hem och Lycka sa...

Låter tufft det där ;-)

kram Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Du har det tufft. Här är det tre monster men har ju turen att ha hjälp av maken i bland, när han inte tillhör monstegruppen. Då känns det ensamt att vara kvinna i denna familj:)

Kram Ullis

Krisse sa...

Vaaralan Krisse täällä pikaisella lukuhetkellä.
Mukavaa alkavaa viikkoa.

Lena sa...

Det är väl sådär jag kommer att ha det om några år... Gubben ständigt på resa, men än så länge är mina pojkar så små (5 o 8) att det går relativt lätt att hålla ordning på dem. Blir nog tuffare i tonåren, kan jag tänka mig...